De Heilige Tomas

22 september 2017 - Benicàssìm, Spanje

Het wordt nu toch echt wel eens tijd voor deftige fietstocht, dus hebben we voor zekerheid gekozen en zijn naar Benicassim gereden, een camping vlakbij de via verdes. Hier hebben we in 't voorjaar ook al gestaan en hebben we alles wat we nodig hebben: goei camping, schoon plaatsen, toffe fietsroutes in de buurt en supermarkt over de deur.

Bij aankomst bleek er nog welgeteld 1 plaatske vrij, te nemen of te laten. Maar toen we er naartoe reden, stond er nog een caravan te blinken, compleet met toebehoren en helemaal uitgedost met lampionnekes en lichtjes, alleen de tuinkabouters ontbraken nog. Van de bewoners was echter geen spoor. Op de receptie vertelden ze ons dat we tot 17u moesten wachten tot de mensen van de caravan waren uitgecheckt. Wij dus braaf op wacht.

Ondertussen konden we naar de Mercadona gaan voor middageten en om onze bijna lege voorraadkast aan te vullen. Ware het niet dat vandaag de Heilige Tomas gevierd wordt en alle winkels gesloten zijn. Dat werd dus een crackertje met kaas.

Een beetje voor 17u kwamen de bewoners, Hollanders zo bleek, er aangereden en ploften ze gezellig in hun stoelen tussen al hun ornamenten. Die waren duidelijk nog niet van plan om op te krassen! Dan maar vriendelijk en voorzichtig gaan vragen wanneer zij zouden uitchecken: 11 oktober... Houston! We have a problem!

Terug naar de receptie dus. Bleek dat die mensen eigenlijk vandaag naar een grotere plaats moesten verhuizen, maar die zagen dat niet zitten om heel hun hebben en huishouden te verhuizen. Uiteraard waren wij, goei zielen dat we zijn, bereid om hun 'grote' plaats over te nemen. Twee keer chance vandaag dus.

Het avondeten bestond uit een zeer creatieve samenstelling van de laatste restjes en potjes uit de voorraadkast want de stad in gaan op zoek naar een restaurant was door de drukte van het feest en mijn vuurwerktrauma, geen optie. Maar morgen als de Heilige Tomas terug op zijn wolk zit en het leven hier terug zijn normale gangetje gaat, kunnen we hopelijk onze kast terug vullen met lekker vers eten en kunnen we gaan fietsen in de natuur en door de tunnels en 's avonds een lekker wijntje drinken buiten in ons stoelekes en nagenieten van de dag. Meer hebben we niet nodig en als de baasjes content zijn, dan heeft de hond ook een goei verlof hé!

Pootje,

Julles