Het verliefde vogeltje

24 september 2017 - Benicàssìm, Spanje

Die Heilige Tomas blijkt een serieus feestbeest te zijn want de muziek uit het dorp stond loeihard en we hebben tot half zes vanochtend liggen shaken in ons bed. Ik verwacht vandaag weinig Spanjaarden tegen te komen voor de middag, en vermits ze dan traditiegetrouw aan de siesta beginnen, zullen we ze dus sowiezo vandaag niet te zien krijgen. Sinds vrijdagavond is er op het veld tegenover over ons een invasie van Spaanse feestvierders neergestreken. Ze hebben een volledig feesdorp met caravans en voortenten gebouwd, in het midden een plein vol paellapannen en overal lichtjes aan de luifels. Ze kwetteren en zwieren met hun armen dat het een lieve lust is en de kinderen komen langs alle kanten aangelopen. Het is fantastisch om hen bezig te zien, daar kan geen TV tegen op! Maar 's avonds rond een uur of 11 wordt het daar stil en waarschijnlijk zijn ze dan allemaal naar het feest in het dorp getrokken want nu is er nog geen enkel spoor van leven te bespeuren.

De buren aan de achterkant zijn vanochtend wakker geworden van een mysterieus getik aan hun camper. Bleek dat er een klein vogeltje dolverliefd geworden is op het vogeltje dat hij ziet in hun buitenspiegel. Hij probeert de hele tijd contact te zoeken, maar hoe hard hij ook zijn best doet, hij geraakt er niet bij geraken niet bij. Baasjes vinden het grappig,  ik vind het romantisch maar ook wel een beetje triestig! K heeft er trouwens een filmpje van gemaakt, kijk maar eens bij de video's.

Vanavond hebben we bezoek gekregen van Marc, Nele en hun hondje Hero. Marc is de collega van R die  ondertussen  deel van het meubilair is geworden hier. Kwetteren, kwetteren, kwetteren...Ik ben in mijn nest gekropen want het was niet te doen!

Pootje,

Julleke