Verrassingen

24 mei 2017 - Benicàssìm, Spanje

Vandaag was een dag van verrassingen, de ene al wat leuker dan de andere.

We zouden vanmorgen verder doorrijden naar Andalusië. Vroeg opgestaan, want we hadden immers een rit van 600km voor de boeg. Net voor we wilden vertrekken kwamen ze met de eerste verrassing: plannen gewijzigd wegens te warm  daar. In plaats van 600km verder naar 't zuiden (die we nadien ook weer terug zouden moeten), rijden we 200km al in de richting naar huis, daar is het al warm genoeg. Effe snel wat opzoekwerk en een leuke camping gevonden in Belcassim, vlak aan het strand met boulevard én aan een via verde. Meer moeten we niet hebben toch? Dat bedoelen ze dus met 'vrijheid': alles kan, niks moet en het moment wijst wel uit waar we heen gaan.

De tweede verrassing kwam op de camping zelf. Toen we goed en wel geïnstalleerd waren kwam ineens een collega van R voorbij gewandeld. Bleek dat die al jaren op deze camping komt. Wat leven we toch in een klein wereldje...

Daarna zaten R en K weer eens naar die stomme ipad te kijken in plaats van naar mij (pffff), hoor ik daar ineens Yepke en Bandietje blaffen! Eerst was ik super blij, maar ik zag ze nergens... ze mompelden zoiets over Skypen en niet echt hier zijn en zo... pfff, dat vond ik maar een flauwe verrassing zenne...

Maar de laatste was wel de ergste. Zaten we ergens op een terras iets te eten, begint ineens het plafond (volgens K een luifel of zoiets) heel veel geluid te maken en te bewegen: het verdween gewoon en dan verrassing: we zaten ineens onder de blote hemel. Man, man, wat heb ik schrik gehad! Ik ben bijna uit mijn kleine lijfje gebibberd.

Ik ben zo mager geworden dat K zei dat ze mijn ribben hoorde pianospelen. Kan je nagaan hoe hard ik geschrokken ben.

Maar Belcassim lijkt wel een leuk stadje te zijn. Vroeger was het een mondaine kustplaats naar het schijnt. Dat zie je nog aan de sjieke oude villa's langs de dijk. Nu is het vooral een vakantieoord voor de Spanjaarden. Maar nu wij hier gelogeerd hebben, kunnen ze natuurlijk hun status terug wat upgraden.