De ooievaars zijn vertrokken

1 augustus 2019 - Offingawier, Nederland

Zo warm dat het begin van de week was, zo nat is het de laatste 2 dagen geweest. Met 10 graden minder en de hele dag regen, zaten we zo’n beetje opgesloten in de Dinky. Ik vind dat helemaal niet erg en de baasjes de eerste dag ook niet. Maar de tweede dag begon ik er toch wat last mee te krijgen. Dan begonnen ze plannen te smeden om mijn mand een waterdichte overkapping te geven en te zingen van ’door de wind, door de regen...’. Ik hou mijn hart al vast en vrees het ergste. Maar gelukkig was het deze namiddag droog en deed zelfs Laura moeite om af en toe tussen de wolken door te komen piepen.

We hebben dus, regenjassen in de aanslag, het risico genomen en zijn toch vertrokken voor een klein toertje. Daarna nog even de stad in voor een lekkere proeverij van stoofpotjes bij restaurant Stoof en de baasjes waren weer tevreden. Ge ziet, zo moeilijk is het niet, baasjes houden. Ge moet ze alleen op tijd en stond eten geven en eens buitenlaten.

in de stad en ook op de camping is wel veel lawaai. Overal zijn ze alles aan het opbouwen en uittesten voor de Sneekweek die morgen begint. Geen flauw idee wat we ons daarbij moeten voorstellen, maar druk wordt het zeker.

Onderweg naar de camping merkte R op dat de ooievaars, die hij al elke dag in de wei gespot had, ineens verdwenen waren. Nergens meer te bespeuren. R zegt dat ze vertrokken zijn naar Antwerpen om ons mini-mensje af te leveren bij A en M. We weten niet hoelang zo’n beest daar over vliegt, maar wij staan in iedergeval vertrekkensklaar in onze startblokken!

pootje,

Julles

ps b&b zijn vandaag 55 jaar getrouwd: dikke proficiat vanuit Friesland!