Rode en groen boebelen

30 juli 2019 - Offingawier, Nederland

Mensen beginnen hun reisverhalen altijd met een verslag van het weer en dus doe ik dat ook maar. Zowel gisteren als vandaag was het weer fantastisch: niet té warm maar juist warm genoeg en droog. Voortreffelijk fietsweer dus.

Gisteren hebben we de molenroute gefietst. Mooie route door de Schermerpolder en langs, jawel ... molens dus. Hollandser dan dit wordt het waarschijnlijk niet meer. Onderweg afgestapt in Bergen, heel gezellig stadje. Geëindigd in Alkmaar waar er nog allerlei activiteiten georganiseerd waren ter gelegenheid van Victorie Sail, zoals een ambachtenmarkt, oude kinderspelen en natuurlijk de boten zelf.

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van Alkmaar, zijn boten, zijn kaas en ‘t manneke op de fiets. We zijn verder getrokken naar Friesland en staan nu op een camping  In Offingawier , pal aan het Sneekermeer. Een schoon plaatske aan ‘t water zodat K haar collectie muggenbeten kan uitbreiden. Ondertussen lijkt ze op een dalmatier met rode vlekken in plaats van zwarte. Naast de 101 muggenbeten heeft ze nu ook zonneboebelen en een rode neus. Al een chance dat ze al van ‘t straat want schoon is ‘t niet...

In de namiddag, na het instaleren van de Dinky, gingen we nog een kort toerke fietsen rond het meer. Tenminste dat was het plan. Onderweg kwamen we echter 3 keer aan een pontje uit, zo van die dingen waar je eerst op moet wachten, die dan veel lawaai maken en vooral met mensen die veel te dicht binnen onze ‘persoonlijke ruimte’  komen. En al er nu iets is waar ze uit moeten blijven dan is het dat wel hé. Om te voorkomen dat K haar rode boebelen ook nog groen zouden worden, hebben we die dingen dus vakkundig en knooppuntsgewijs ontweken. Het korte toertje werd daardoor uiteindelijk toch nog een volwaardige route van 52 kilometer met een lekkere afsluiter op een terras in Sneek.

pootje,

Julles

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade