In geuren en kleuren

16 juli 2017 - Poilly-lez-Gien, Frankrijk

De kilometers van de voorbije dagen zitten in onze benen en pootjes (ja 't is niet omdat ik niet moet trappen dat ik dat niet voel hoor!) en daarom besloten we het bij een bescheiden ritje (40km) te houden. In Briare was het vandaag streekproducten markt en dat vinden ze altijd wel leuk (ik zelf iets  minder, ik hou niet van de drukte...). De extra fietszak kwam goed van pas en was in minder dan geen tijd gevuld.

Na een geslaagde lunch bij de chocolatier aan de kanaalbrug, afgesloten met een lekker ijsje geserveerd in chocolade coupes, zijn we op een rustig tempo terug naar de camping gefietst. Onderweg al dromend van een paar uur platte rust in de schaduw, want de temperatuur was ondertussen opgelopen tot 30 graden.

Maar even leek het of we die platte rust op onze buik konden schrijven. Naast ons was er blijkbaar een probleem met de afvoer en dus kwam er een mega truck om de boel te ontstoppen. Man, man, wat een lawaai en vooral wat een stank! Onze vluchtpoging naar de bar was ook een maat voor niets want die was gesloten wegens... siësta (dat begint zo stilaan de rode draad door deze vakantie te worden...). Gelukkig stond de wind blijkbaar goed want het waaide nogal snel over en zo kon de geplande rust toch nog doorgaan.