ijskoffie op de wijze van het huis

17 september 2017 - Tamarit, Spanje

De camping waar we staan is groot, maar wel ok. Alles wat op internet stond klopt, behalve... de fietsgelegenheid... en dat is nu juist waar wij naar op zoek zijn. De enige manier om ergens te geraken is via een zeer drukke autoweg. Maar je kan hier wel mooie wandelingen maken. We zijn via het wandelpad naar Altafulla, een klein visserdorp, gestapt. Onderweg kwamen we een jong koppeltje tegen die, met de smartphone in de hand, Google-maps-gewijs, met hun auto op het wandelpad waren geraakt. Maar op de plaats waar wij ze tegen kwamen werd het pad zo smal dat je maar net met twee naast elkaar kon lopen. Heel eventjes dachten we nog dat ze het, in hun jeugdig enthousiasme, toch gingen proberen, maar uiteindelijk besloten ze dan toch maar om te proberen terug te draaien.

In Altafulla hebben we een lekkere pasta gegeten op een gezellig terrasje op het dorpsplein. Bij de crèmerie naast ons serveerde ze ijskoffie en dat zag R wel zitten. We vroegen aan de vriendelijke ober of zij ook Icecoffee op de kaart hadden. Zijn nadenkende blik, zijn hand dat even door zijn haar ging en de aarzelende 'ok', gaven ons al een licht vermoeden dat we 'een specialleke' konden verwachten. Een beetje later kwam de creatieve ober terug met een espresso en... een blok ijs. Gesmaakt heeft het niet, maar gelachen hebben we wel.

Pootje,

Julles