Julleke en Jack, ontmoeting in Spanje

28 mei 2017 - Cambrils, Spanje

Omdat K eens een keertje geslapen heeft vannacht, heeft ze geen plannekes kunnen maken. We zijn dus nog een nachtje in Cambrils  gebleven en van daaruit naar Salou gefietst. Een mooi fietspad langs het strand, maar veel te druk. Onderweg kom je precies door een dierentuin van toeristen. Aan de kant lag een hele mierenkolonie Spaanse toeristen die van het strand en de zon  kwamen genieten. Daarnaast heb je de strook van de zwarte leurders en hun typische spulletjes en aan de andere kant zitten de gevaarlijke dieren achter glas: de buitenlandse toeristen. Die liggen allemaal op een rij, netjes gesorteerd volgens rijpheidsgraad. Er zijn de witte (dat zijn de meeste verse), dan die in alle tinten rood en bruin en tenslotte de donker bruin verrimpelden (maar die zijn eigenlijk al over datum) Het enige wat nog ontbreekt zijn de bordjes 'niet op de ramen tikken' en 'verboden te voederen'...

In Salou zelf was het nogal druk want er was net een triatlon bezig. De winkels verkopen dezelfde kitch als in Cambrils, het zijn er alleen meer.

Op de camping heb ik Jack ontmoet, een teckeltje dat ook geboren is in kennel Rosonero bij Petra. Wat is de wereld toch klein soms...

Het was  een kort ritje vandaag, maar 22 km dat betekent wel 220 keer 'kijk die hond in dat mandje! Zo schattig!' en dat in alle talen. Ja ik ben een hond en ja ik zit in een mandje, op een fiets, onder een zonnescherm, zoals een kleine keizer. Maar jullie zijn mensen en moeten in de blakende zon, op eigen krachten, stappen of trappen. Wie van ons is er dan de zot?