LDVD

17 september 2018 - Allinge, Denemarken

Ik heb een beetje last van LDVD, want vanmorgen hebben we afscheid genomen van Steen en Chilly. Maar de baasjes hebben beloofd dat we nog eens terugkomen en wees maar zeker dat ik ze daar ga aan houden.

Heel ver zijn we niet gereden want we staan nog steeds op het eiland, maar dan aan de andere kant. Nu begrijpen we ook wat ze bedoelen met platter en minder plat. Bornholm fietsparadijs? Ja wadde, ze hebben fietspaden, veel fietspaden, schoon fietspaden, maar ze gaan alleen maar omhoog!  Ze zeggen wel “What comes upmust go down’, maar K gelooft er “just niks” van. Ik denk dat ik best een veiligheidsgordel aan doe in mijn mandje, want als ze begint te zwalpen op een steile helling dan weet ik niet waar we uitkomen ...

Het is hier ook een beetje drukker dan aan de andere kant. Alle straten zijn enkel richting en dat hadden we niet direct door. We zijn dan ook bijna moedwillig omver gereden door een  Deense boer Charel die ons dat even duidelijk wou maken op zijn manier. Weeral hartkloppingen. Gelukkig zijn al die andere Denen wel super lieve, no-nonsense mensen, altijd even vriendelijk en behulpzaam.

Er zijn hier verschillende visrokerijen waar je lekker kan eten en vis kopen. Ik weet dus al wat er de komende dagen op het menu zal staan.

Pootje,

Julleke