Mannen aan de zee

23 september 2018 - Esbjerg, Denemarken

Vanmorgen vroeg opgestaan zodat we stipt om 8uur konden vertrekken, zodat we tegen morgenmiddag zeker op een schoon plaatsje in Nederland zouden zijn.

We reden over de grote Beltbrug, een duur grapje trouwens.

Maar na een paar honderd kilometer, de zon was ondertussen beginnen stralen, en een kort overleg, werden de plannen ineens 180 graden gedraaid. Een tussenstop in Esbjerg en het weer afwachten. De grote witte beelden (Mennesket ved Havet, Deens voor Mannen aan de zee) stonden immers bovenaan het lijstje van K van dingen die ze wou zien in Denemarken. Goeie camping gevonden, fiets op en op zoek naar de witte mannen. Toen we ze gevonden hadden, hoorde daar natuurlijk een uitgebreide fotoshoot bij.

Maar spijtig genoeg kan je in Denemarken  alle seizoenen op 1 dag tegenkomen. Onderweg terug naar de camping, stak er dus terug een korte storm, compleet met hagel en al, op. Dus nog maar eens kletsnat en verkleumd, het begint een gewoonte te worden.