Reddingsactie geslaagd!

11 juli 2017 - Poilly-lez-Gien, Frankrijk

Vanmorgen stond de reddingsactie van onze dinky toy op het programma. Man, man, man... wat was dat spannend. Het is begonnen met 3 man, een schop en een traktor, maar pas toen de halve camping kwam meeduwen en de plaatselijke coca cola man de wielen volledig had vrijgegraven, kwam er een beetje beweging in.  Enfin na een halfuur bloed, zweet en tranen stonden we op de plaats aan de overkant, weliswaar verhard deze keer. De stress, de koppijn, de slapeloze, scheve nacht, het gebrek aan elektriciteit en wifi én  de miezerige regen hadden het humeur van K serieus onder nul gebracht. Geef toe,je zou voor minder...

Gelukkig begon tegen de middag de zon terug te schijnen, de dafalgan én de elektriciteit terug te werken en stilaan kwam het met dat humeur ook terug goed. Een fietstochtje naar Gien en terug via de supermarkt deed wonderen. Nu 'fietstocht' is misschien niet echt de juiste benaming. Kan er iemand die twee Sjarels van mij trouwens eens uitleggen wat het verschil is tussen een een mountainbike (bedoeld voor frisse dertigers) en twee semi-senioren op een elektrische stadsfiets ? Die dachten dus echt dat ze in Paris-Dakar zatten he! Toen ze plotseling voor een kleine beek stonden, stroopten ze doodleuk hun broek naar boven en gingen gewoon rechtdoor... 'dwars door alles heen' zou Ingeborg zeggen. En plezant dat ze het vonden! Geen kat die echter aan mij denkt in mijn mandje als ze hen langs grillige rallywegen sturen. Met dank aan Google maps dus!