Ritzege

13 juli 2017 - Poilly-lez-Gien, Frankrijk

Gisteren heb ik een interview met een renner in de ronde van Frankrijk  gehoord. Ze zeggen van renners wel eens dat ze  soms redelijk dom klinken. Maar deze kerel vond ik toch geniaal hoor. Zijn tactiek om de favoriet te verslaan  was eenvoudig, maar wel efficiënt: "nou, ik ga gewoon vóór hem rijden in plaats van erachter"...

In alle bescheidenheid mag ik toch zeggen dat ik zelf ook niet dom ben, maar zo had ik het nog niet bekeken. Mijn plan is dus vanaf nu altijd zorgen dat  K vóór R rijdt en niet andersom. Want doordat ik in het mandje voorop aan haar fiets zit, rijd ik zo dus op mijn beurt altijd vóór haar en win ik dus op die manier elke dag de ritzege en uiteindelijk ook de tourzege! Het enige dat ik daarvoor moet doen is klagerig beginnen zeuren telkens R voorop rijdt en meestal duurt het dan niet lang of ze  het door hebben en  iedereen zijn plaats weer kent.

Vandaag stond een etappe van 61km op de planning: een prachtig rondje langs Sully sur Loire en zijn kasteel, met hier en daar een redelijke klim. Het kasteel zelf konden we niet in, wegens 'verboden voor honden' (zelfs voor een potentiële Tourwinnaar!) en het park rond het kasteel was grotendeels afgezet voor het vuurwerk vanavond. Maar het was toch de moeite waard en we komen vast nog wel eens terug.

Is het nog nodig om te zeggen wie vandaag de rit gewonnen heeft?

Pootje,

Julleke

1. Bompa en bomma:
    14 juli 2017
    Hallo,hopelijk is het weer beter dan hier het is juist beginnen regenen en het ziet er naar uit dat het niet een kleine bui is.zeg aan onze toekomstige ritwinnaar dat wij voor hem zullen duim en uiteindelijk den tour wint voor de rest is hier alles ok,julleke zijn vrienden missen hem allemaal iedereen is even rustig wanneer komen jullie naar huis groeten