Spookstad

17 mei 2017 - Sant Carles de la Ràpita, Spanje

Vandaag was een beetje een mysterieuze dag.  We hebben wel weer een mooie fietstocht gemaakt, maar zijn toch een paar rare dingen tegengekomen.

We hadden gepland om door het natuurgebied naar het volgende stadje te fietsen. Eerst kwamen we onderweg  een griezelig bos van palmbomen tegen. Die bomen stonden daar naast een vervallen gebouw en zo dicht tegen elkaar dat het wel een muur leek. We vroegen ons af wat er achter die muur gebeurde....

Daarna kwamen we langs de 'Ullals de Baltasar'. Dat zijn mysterieuze gaten in de grond, ontstaan door grondwater dat vanuit de bergen komt en tot 7 meter diep zouden zijn. Dat laatste hebben we toch maar niet gecheckt....

's Middags hebben we gepicknickt (gelijk de echte)

Maar dan kwam het strafste mysterie van de dag nog... dat stadje waar ze naar toe wilden, was ineens weg... ondanks de kaarten van de toeristische dienst, de fiets gps, de bordjes langs de baan en google maps, hebben we Amposta niet gevonden... we bleven in cirkeltjes rijden. Ik denk dat het te maken heeft met de geografische talenten (of liever gezegd 'het ontbreken van') van R en K, maar zij blijven beweren dat het een spookstad is, die soms verdwijnt en soms niet... ja deuuhh, maak dat de hond wijs!

Al bij al was het weer een toffe dag en konden we toch weer bijna 50km bij onze fietsafstand bijtellen.