Staking

19 september 2017 - Tarragona, Spanje

Al vijf dagen vakantie en nog steeds niet op een fiets gezeten, ik moest dus wel ingrijpen. Ik heb me vanmorgen dan ook heel demonstratief in mijn fietsmandje gezet, rood sjaaltje rond mijn nek, plastiek zak over mijn lijfje en een autoband in de fik gestoken. Staking en protestactie in Tamarit!

Na enig overleg hebben ze dan toch toegegeven, fietsmandje aan het stuur gehangen en  op zoek gegaan naar een fietsroute of iets wat erop lijkt. Uiteindelijk zijn we dan een stuk over het wandelpad en daarna via de mountainbike route tot in La Mora gefietst. Een gezellig, maar klein badplaatsje. We reden langs en zelfs een stuk door de rivier Gaia, die hier en daar dus droog stond. Onderweg hebben we nog een kleine omweg gemaakt langs een 'bezienswaardigheid'. Tenminste dat dachten ze toch toen ze de wegwijzer zagen staan. Uiteindelijk bleek de 'bezienswaardigheid' de waterzuiveringsinstallatie van Tarragona te zijn... We stonden dus eigenlijk aan 'den beerput'. Tja misschien in t vervolg het internet eerst raadplegen als je een bordje ziet staan met een onbekende naam en niet als je er al aangekomen bent...