En we zijn vertrokken...

14 mei 2017 - Capmany, Spanje

Na 2 hectische dagen en evenveel slapeloze nachten zijn we eindelijk vertrokken. Pfff het werd tijd want Ik werd gewoon tuureluurs alleen al van hen bezig te zien. Het was precies een hele volksverhuis. R had een reportage gehoord over te zwaar geladen campers en kreeg het onzalige idee om 2 weken voor vertrek nog een verzwaring aan te vragen. Gevolg: veel heen en weer gerij voor al het papierwerk, camper eerst helemaal leeg maken, naar de technische controle en dan  helemaal terug inladen. Maar dit keer niet gewoon terug inladen, maar alles eerst wegen en noteren. Eerst zag K dat niet zitten, maar omdat ze alles in een 'Excelleke' mocht zetten, is ze er toch maar aan begonnen. Maar het resultaat was bevredigend: nog 25kg over! Wat vonden ze zichzelf weer geweldig...

Zaterdagochtend om 3u liep de wekker af. Jawel.... midden in de nacht werd ik uit mijn nest gelicht! Barbaars gewoon... maar toen ik doorhad dat ze dit keer echt gingen vertrekken én dat ik mee mocht, was ik rap wakker. Het plan is dit keer blijkbaar om een beetje rond te trekken in Spanje, met als thema 'de via verdes' (dat zijn oude spoorlijnen die niet meer gebruikt worden en omgebouwd zijn tot fietspaden). Maar ge kent ze he... vorig jaar gingen we naar Denemarken en zijn tenslotte geeindigd in Kroatie... ik geef dus geen garanties...We zijn in ieder geval in de juiste richting vertrokken...

We hebben 14 uur gereden. Omdat we deze keer de tolvrije route genomen hebben, ging het allemaal wat langzamer, maar ook zoveel mooier onderweg. Het koolzaad staat in volle bloei en die grote gele vlakten zijn echt indrukwekkend.

De vele kleine stadjes waar we door kwamen, hebben ook hun charme, het ene al wel wat meer dan het andere.

's Avonds hebben we een leuke camping gevonden in Gannat in Frankrijk.

Vandaag terug een hele dag de baan op en na een hele dag rijden zijn we verder geraakt dan eerst gepland was. We zitten al in Spanje: op een camping in Capmany, nabij Gironna. Onderweg heerlijke krieken gekocht, vers van den boom, een echt frans brood bij de lokale bakker en met wat toespijs erbij heeft dat hen precies lekker gesmaakt. Voor mij hadden ze een restje kip gerecycleerd 's middags in t restaurant, dus iedereen voldaan en klaar voor t vervolg morgen.