Betrapt

19 september 2018 - Bornholm, Denemarken

Vandaag de laatste keer de berg op naar ‘t dorp en nog een heerlijk visbuffetje meegepakt in de rokerij. Zalig nazomerzonneke, mooi uitzicht op de zee, goed gezelschap en lekker eten. Daar wou K dus nog één keer voor afzien.

Daarna de nodige proviand opgeslagen,  alles ingepakt en om 17u de boot genomen naar Køge. Het plan was om dit keer samen te blijven, in de Dinky. De overtocht zou 5,5 uur duren en dan zitten we toch het liefst in ons eigen ‘huisje’.  Daar hebben we alles bij de hand, kunnen we zelfs een dutje doen en vooral daar ben ik nog het meest op mijn gemak in mijn mandje, met al mijn speelgoedvriendjes. Maar dat was dus buiten Wicky de Viking gerekend... hij kwam nog een check up doen in het ruim en zag ons zitten... betrapt dus... We vlogen met heel ons hebben en houden naar boven en hier zitten we nu dus ons steendood te vervelen... Buffetfood met veel meer calorieën dan smaak. Een troep tienermeisjes die allemaal ADHD blijken te hebben en voor de rest niks te beleven. Terwijl de baasjes de tijd nog nuttig proberen te spenderen door het organiseren van het traditionele familie etentje na de vakantie heb ik mijn rustig weggelegd voor een dutje.

Bijkomend probleem is dat we straks om half elf aankomen en er dan natuurlijk geen enkele camping nog open is. Hopelijk vinden we snel een parking waar we vannacht kunnen staan.

Wordt vervolgd

Pootje