Alles in proportie

23 september 2017 - Benicàssìm, Spanje

Zoals ze me beloofd hadden, heb ik vandaag een schoon ritje gemaakt in mijn mandje, op de fiets. We zijn vertrokken langs de via verlde Del Mar  en dan  verder  langs Orphesa en Marina d'Or naar Torre de la Sal. Vandaar door het natuurgebied, over een houten fietspad terug naar 'huis'. Het voordeel van een goeie via verde is dat je hem gerust meerdere keren kan rijden, je ontdekt elke keer weer iets wat je de vorige keer niet gezien hebt.

En van tunnels heb ik ook al geen schrik meer. Pfff... 't doet me niks!

Maar ik heb vanmiddag dan ook haai gegeten! t Is te zeggen volgens 't baasje waren het 'sardines a la plancha', maar ik zeg altijd: je moet alles 'in proportie zien. Wat sardines zijn voor een mens, is een haai voor een teckel. Ik vond het in ieder geval lekker en ze zeggen dat je van haai eten een echte man wordt. Ik heb het meteen getest. Toen op het terras  een hele grote beer kwam aangewandeld (volgens R een Duitse Herder, maar ook hier weer het verhaal van de  'proportie'), dacht ik: ik zal eens laten zien dat ik haai gegeten heb en met mijn meest zware stem  heb ik ne goeie blaf gedaan. De beer was niet onder de indruk en ik kreeg direct op mijn donder van de baasjes... pfff... Ook een Keizer wil af en toe zijn 'klasse' eens op zij zetten en zich gewoon als een hond gedragen hoor!